bunga

My Blog List

Tuesday, July 1, 2014

BiSaKaH AkU DiHaTiMu (part 2)

"Nur,singgah padang jom,ada team nak fight bola baling ni,lama dah tak turun ni.." ,"Oii..awat tak habaq awal2,ko tgok ar aku punye dressing ni,celah mana nak main bola baling??,apasal kau janji dengan diorg tapi kau tak tanye aku dulu????adoyai..mamat ni aku selidi baru tau",resah aku fikirkan perangai budak sorang ni,kang ad yang makan tapak kasut kang..
"Ala Nur,ok pe..dressing ko bukan macam pompuan sangat pun hari ni,aku tengok tak teruk sangatlah..boleh di maafkan lagi..hehe janganlah marah aku,budak budak dah tunggu tu..",ini yang buat aku tarik muka ni..
"Oii Hadi,aku pakai jeans nie..agak2 lah.." , terus aku tepuk bahu dia..
"Tak ape Nur , kau pakai baju aku lah,ada spare kat belakang,aku dah hanger,tracksuit nanti kita beli sat kat kedai amoi tu,aku belanja..ok??",Hadi mengenyitkan mata dan macam biasa dia buat muka seposen untuk mintak simpati kat aku..
"Kau ada kurap tak?karang xpasal2 berjangkit dengan aku,hehe",
"Hello..i'm clean ok , baju tu aku dah basuh kat dobi lah..jangan risau,no infection!",kami matikan perbualan dan aku kenalah cepat nak ganti baju ,ini semua Hadi punya hal..suka sangat bagitau benda2 mcm ni last minute..ishh..nyusahkan aku betul!!
"Ha!!merungut..tak baik merungut..",Hadi tarik tudung aku bila dia nampak aku membebel sorang2,malas aku nak layan.

Kelihatan di tengah padang pemain2 dah menanti kehadiran kami,pihak lawan juga dah tiba,besar pulak baju Hadi ni,nak tak nak kena lah pakai,kalau tak takkan nak pakai dengan blouse aku tadi..dah jadi pelik pulak.
"Wei..start kul bp game?",dik cu bersuara,team kami ni campur2,ada 6 pemain lelaki 5 pemain perempuan,budak kat sekolah call us "group Otai",walaupun kami campur2 tapi kami tak melebihi batas2 islam..inshaa Allah masing masing masih beringat,cuma kami memang rapat!,sesiapa tengok confirm iri hati..

No comments:

Post a Comment