bunga

My Blog List

Friday, April 13, 2012

Tsunami Oh Tsunami

Assalammualaikum pembuka bicara...
Mudah mudahan dikurniakan limpah kurnia yang tak terhingga untuk kita semua dari NYA yang Maha Esa..(insyallah) ...

Pada 11 April 2012 yg lalu ,kite semua sekali lagi di gempar kan dengan kejadian alam serta kemarahan bumi pada manusia,gempa yang amat kuat skali dengan bacaan 8.5skala ritcher d ikuti dengan gempa susulan 8.9 skala ritcher , subhanallah sudah cukup menggentarkan hati semua manusia termasuk di luar negara..bayangan Tsunami yg besar seperti lapan tahun yang lalu bermain2 di minda .Terdetik di hati "Ya Allah!! lindungilah mereka yg berada di Acheh serta berada di tempat yg berkenaan.." ,aq terlupa seketika mlm ni my hubby kene g Penang , anta brg kat sana ,hati aq dh di pagut kebimbangan..Agak lost control seketika..
Usai solat maghrib ,aq trus sms bos hubby aq mintak dia tunda pemergian ke Penang hingga semuanya reda dan alhamdulillah bos dia kasi..
Dlm jam 10.30 mlm,amaran tsunami telah di tarik balik ,dengan hati yang redho dan aq serahkan semuanya atas urusan Allah,aq izinkan my hubby pegi,aturan Allah pasti sangat baik untuk khalifahnya,Mudah mudhan semua selamat.Walaupun begitu aq rasa risau sepanjang mlm..

jam 08.00 pagi , my hubby sms "syg,abg dh sampai Penang" , syukur alhamdulillah!!semua selamat ...terima kasih Ya Allah!!

Jam 02.30 petang , "syg,abg dh gerak balik sekarang di changkat Jering", syukur sekali lagi..terima kasih Ya Allah...

Jam 05.30 petang , ketika aq sampai di rumah,abg pun dh sampai..
kelegaan yg tidak ter hingga....

No comments:

Post a Comment